LINKIN PARK - From Zero
Veľmi zmysluplný a silný návrat. Umné nadviazanie na to najlepšie z ich tvorby (prvé tri albumy) a skvelý výber speváčky. Zaslúžený obrovský úspech.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Death metalu, zvlášť toho brutálnejšieho, stále vzniká viac, než koľko človek stíha/chce počúvať (pred 20 rokmi sa pritom skoro zdalo, že žánru už z kešene trčí parte), ale v site uviazlo napríklad toto. Nové mená aj zavedený pojem, dvakrát USA, raz Kolumbia, po jednom zástupcovi majú Bielorusi a Maďari.
LOGISTIC SLAUGHTER – Corrosive Ethics
(2016, samovydanie, 33:56)
Táto zaujímavá družina pochádza z kalifornského Livermore a vznikla pred ôsmimi rokmi. Na konte má 2 EP, demo a debutový album „Corrosive Ethics“ z apríla tohto roku. V súčasnosti pôsobí v zostave Kendric DiStefano (bicie), Michael Flory (gitary), Kayvan Safdari (basgitara) a Jeremy Scott (vokály), ktorá uplietla desať skladieb vydareného, výrazne na techniku orientovaného brutálneho death metalu, vyznievajúceho značne psycho a pokrútene či polámane. Až tak, že miestami to má blízko k ústavom typu GIGAN, ale vyvažujú to veľmi agresívne náklepové pasáže, technická atmosférická brutalita v štýle ARTIFICIAL BRAIN a pobublávajúce divotvornosti ako od DEMILICH. Ku kultovým fínskym čarostrelcom ich približuje aj jedna z polôh vokálu, ktorý tu celkovo tiež stvára rôzne bizarnosti. Tip na poslucháčsky náročnejší extrémny death metal, ak LS vydrží nadšenie, môžu vystreliť medzi známejšie mená.
http://www.metal-archives.com/bands/Logistic_Slaughter/3540285972
http://logisticslaughter.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/logisticslaughter
CERCENATORY – Swallowed By The Apocalypse
(2016, Coyote Records, 26:59)
Kojot z Moskvy sa dosť zaoberá odchytom kadejakého grgajúceho odzemku a aktuálne sa mu dobre urobený slam BDM podarilo splašiť v kolumbijskej Barranquille. CERCENATORY fungujú päť rokov, debutovali v roku 2013 s EP „Goryfication Of All Mental Diseases“ a na prvý dlhohrajúci album nasúkali v zostave Gersgrind (bicie), Ulragore (gitary, sprievodné vokály), Snag Ultor (gitary, sprievodné vokály) a Gutsgrinder (vokály) osem skladieb. Čo do prípadnej originality fakt nič prevratného, v zásade slamming brutal death metal ako z veľkej knihy, plusom sú slušné gitarové nápady, veľa dramatických rýchlych pasáží, hutné pomalé party, apokalyptická atmosféra, ťažké plné znenie, bicie s príčetným zvukom a apokalyptické gore texty prednáša hlboký odtokový vokál. Takto to byť môže, takto je to fajn.
http://www.metal-archives.com/bands/Cercenatory/3540370232
https://www.facebook.com/CercenatoryCol
PUTRID PILE – Paraphiliac Perversions
(2016, Sevared Records, 44:41)
Ani neviem, ako stihli preletieť skoro na deň presne štyri roky odvtedy, čo „sámpartia“ Shaun LaCane udrel s albumom „Blood Fetish“ (https://www.metalopolis.net/art_reviews.asp?id=6498). Samotársky pánko z Wisconsinu, lietajúci po svete takpovediac len s gitarou, kombom a zdigitalizovaným zvyškom „kapely“ v batožine, nasekal 15 nových skladieb, obložil ich introm a outrom (ktoré pozostáva z vyše dvojminútového, 20 rokov nevtipného ticha nasledovaného nejakým nedecentným fórom), a zase raz mal istú ruku, resp. urobil presne to, čo majú jeho fanúšikovia radi. Klepačkový priamočiary brutálny death metal s gore tematikou, ktorá je občas na polceste k puberťáckym sprostostiam, so šťavnatými gitarovými linkami, bohatými na ponuré harmónie a výrazné melódie, aké na Stredozápade zaviedli BROKEN HOPE a FLESHGRIND, a s pestrou škálou poriadne brutálnych i nepríčetne zúrivých vokálov. Tentokrát Shawn PUTRID PILE vedie aj častými skočnými grindcoreovými chodníčkami, ktoré mu publikum roztancujú bez väčšej námahy. Za mňa veľmi dobre, zvlášť oceňujem fakt, že PP má roky výrazný vlastný ksicht.
http://www.metal-archives.com/bands/Putrid_Pile/7264
https://www.facebook.com/PutridPileOfficial
ANGERSEED – The Proclamation
(2016, Nail Records, 49:55)
Ani neviem, kedy naposledy sme tu mali niečo z Maďarska, a to pritom má metal u „južanov“ veľmi solídnu tradíciu, ostatne rock celkovo tam slušne ide už desiatky rokov, niektoré spolky sú legendami nielen doma aj napriek maďarčine, ktorá sa medzinárodným hudobným jazykom asi nestane. Pri debrecínskych ANGERSEED toto riešiť nemusíte, Peter D. Maniak growluje po anglicky, a to do poriadne šťavnatého, divokého klepačkového death metalu, hudobne vychádzajúceho z americkej i európskej školy 90. rokov. Stretáva sa tu technická surovosť SUFFOCATION, gitarové maľovanie atmosfér BRUTALITY a „švédske“ harmónie a nálady, na jednom mieste vyznievajúce skoro ako pocta DISMEMBER, či útočnosť ako od BENEDICTION spred takmer štvrťstoročia. Všetko je zabalené do skôr brutalitu vzývajúceho prístupu, odľahčeného tu a tam poloakustickými vyhrávkami, a napriek skôr dlhým skladbám, v jednom prípade atakujúcim osemminútovú hranicu, sa tu nudiť nebudete. Ide o dlhohrajúci debut skupiny, pôsobiacej od roku 2007, na ktorý bicie nahral ukrajinský, čoraz vyhľadávanejší talent Jevhen Rjabčenko, ktorého popri mnohých iných angažmánoch v poslednom čase môžete stretnúť aj ako posilu OBLITERATE.
http://www.metal-archives.com/bands/Angerseed/3540303632
https://www.facebook.com/Angerseed
https://soundcloud.com/angerseed
OMINOUS SCRIPTURES – Incarnation Of The Unheavenly
(2015, samovydanie, 26:02)
Toto je ešte z konca minulého roka, ale šľak to traf, solídny album, pár viet si zaslúži. OMINOUS SCRIPTURES je trio z Minska v Bielorusku, funguje od roku 2013 a tvoria ho Pavel (bicie), Sergej(gitary) a Andrej (vokály). Prví dvaja hrajú aj v nadpriemerne vydarenej slam/BDM drvičke RELICS OF HUMANITY a na tejto osemskladbovej albumovej prvotine to celkom počuť, ťažké „hojdačky“ a „odzemky“ nechýbajú, sú však zahalené do trochu inej, rúhavou sírou páchnucej atmosféry. Besniace rýchle pasáže niekedy pripomínajú pekelnícky death metal či kolumbijské BDM výprasky, ku ktorémuže dojmu zvádza aj divoký, neučesaný, trochu zachrchlaný podzemný zvuk. Silou materiálu je výborné skĺbenie zúrivosti, ponurosti i drvivosti, gitary páliace tón za tónom i nemilosrdne valcujúce, hlboký, ale skôr staroškolský, často ťahavý growl a temné vyznenie, posilnené tiež pôsobivými inštrumentálnymi momentmi.
http://www.metal-archives.com/bands/Ominous_Scriptures/3540396610
http://ominousscriptures.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/ominousscriptures
Veľmi zmysluplný a silný návrat. Umné nadviazanie na to najlepšie z ich tvorby (prvé tri albumy) a skvelý výber speváčky. Zaslúžený obrovský úspech.
Když ho miluješ... znáte to. Tamás Kátai a jeho nezaměnitelná eklektická směs metalu, folku, ambientu a industrialu je zpátky a s ní i tradiční kotlík "co pusta dala". Nejde v žádném ohledu o vrchol tvorby, ale o vtahující kolekci plnou hravosti a emocí.
Zajímavý sci-fi koncept lidstva v simulaci, kde se ve sluneční soustavě zjevují nové planety. Zhudebnění tedy odpovídá tématu, drsný tech death metal tak nese i značnou dramatičnost a výbušné riffy jakoby simulují vesmírné katastrofy. Dost se to povedlo.
Ano, eintopf to je. Ovšem chuti vyvážené ve všech ohledech. S touto objednávkou dopředu víte, co dostáváte. Žádné tajuplné a nevyzkoušené chutě. Německé trio si ten svůj metalový tradicionalismus hýčká a nic nepředstírá. Navíc ten zvuk se opravdu povedl.
Francouzský vyhlazovák. Nahrubo nemletý torza grindcore, fastcore a powerviolence v dokonalém poměru. Deska, která vás nenechá oddechnout. Nesmlouvaná, rytmicky neskutečně nadupaná s mixem podepsaným Kurtem Ballouem.
Bavorští BLACKEVIL jsou takový Eintopf stylů tvrdšího metalu. Je tam od každého trochu, nejvíc heavy a thrash, ale i dalších ingrediencí jako speed, black, death. Jsem ve stádiu rozvažování, zda je za tím složitější koncept, nebo je to jen Eintopf.
Příjemně energický, hravý a silový progresivní metal plný i výrazných melodií. Hudba nezastírající inspirace u CONCEPTION nebo KAMELOT, perfektně prezentovaná a doplněná dominantním vokálem ve stylu Roy Khana. Cílová skupina je tím jasně definovaná.